27 september 2012

Frenillas bod

I flera dagar har det regnat här men idag höll det upp. Värnes daglediga som jag idag hängde på hade på schemat att åka till Frenillas bod i Skirö inte så långt från Vetlanda. Det var en fin dag, kanske inte en av de där allra vackraste höstdagarna med strålande sol men när jag åkte därifrån till babysimmet var det så där lite grått, aningens dimma, stengärdsgårdar utmed vägen och så fina gula och röda träd. Grått men ändå fullt av färger. Då önskade jag att jag hade en bra kamera som kunde fånga landskapet med alla färger och skiftningar på bild, nu har jag inte det men jag kan minnas och se vyn framför mig och det behöver man ingen kamera för utan bara lite minne, svårare bara att visa för någon. Här är i alla fall ett försök med min telefon.



Frenillas bod i Skirö är att rekommendera! I alla fall om du gillar fika i vacker miljö, både inne och ute, inredning i gammaldags stil och så en butik där man kan köpa massa fint till hemmet. Gunilla, en sprudlande kvinna berättade att hon och hennes man byggt upp allt och byggt ut i takt med att caféet och butiken växt. På lördag är det invigning för den senaste utbyggnaden. Vi fick äran att fika i den nya delen redan innan invigningen. Kan lova att det var fint.

Apropå fint så är renovering av vårt badrummet igång, ja just nu är det inte speciellt fint men om några veckor så kommer det bli kanon. I kväll och igår kväll har Jonas och jag kört makadam för att fylla upp för att kunna gjuta golvet. Medan jag fyllt skottkärra efter skottkärra med makadam har jag nynnat på låten "och vi tågade långsamt fram i makadam". I låten har jag tänkt att makadam snarare är en stad eller plats där Karl den X11 och hans hundra tusen man långsamt tågade fram. Jag ler alltid när jag säger makadam, det låter så roligt och inte alls som tråkiga små stenar typ grus..

1 kommentar:

  1. hihi... vad roligt att ni är igång, ska bli spännande att se slutresultatet!
    Man får tänka på att man blir stark när man kör makadam... :-)

    SvaraRadera