5 juli 2012

Ljuvligt

Den här veckan är vi hos mina föräldrar. Jonas förbereder sig inför Hönökonferensen och jag pysslar med lite av varje. Jonas har sitt "kontor" med utsikt över hagen, samma utsikt som jag har från mitt gamla flickrum. Han ser vinbärsbuskar och en kaprifol, timotej, smörblommor och ängsyra i hagarna, kossor och taggtråd. Segelbåtar, morotbåtar och passagerarbåtar går fram genom hagen i Göta kanal. Badkaret i betong finns nära om kroppen behöver svalkas av.
Kan man ha en ljuvligare arbetsplats?!


På gräsmattan har jag mina arbetsplats, tufft arbete att vakta en sovandes tjej i vagnen eller lekandes med en så här charmig Bellis ;)

Ny fin klänning från grannen Mirja -Tack!

Alice, Aroma, Katja, Lobo, Oranie, Transparante Blanche, Ingrid Marie, Filippa, Cox Pomona m fl. listan är lång av äpplesorter i mamma och pappas trädgård.
Potatis, jordgubbar, rabarber, morötter, gullök, rödlök, purjolök, vitlök och gräslök, örter och sallad växer i landet, tomat, gurka och dill i växthuset.
Inne i deras uterum är det fullt av vindruvor, några som redan fått sin blårödaa färg.
Pionerna har sina praktdagar för att snart konkurreras ut av liljor, riddarsporrarna är meterhöga, fingerborgsblommorna spirar, kaprifolen slingrar sig, rosorna doftar, violerna, vallmon och blåklockorna vänder sig mot solen och detta, detta är bara några av alla blommor och växter som finns i trädgården.




2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du tycker att vår trädgård är fin. Du har en fin blogg min lilla dotter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack!
      Ni har en underbar trädgård.
      Kram

      Radera