6 juli 2012

Bröllopsfixande

Imorgon blir det bröllop på Segolstorp utanför Mariestad vid Torsö. Min barndomsvän elin gifter sig. Jag och mamma åkte idag dit för att hjälpa till med dekorationen med blommor. Fina ängsblommor blir det på borden!


En valfri tårta är beställd av bruden - svärmors marängtårta fick det bli. Enkel tänkte jag...
Tyvärr har jag aldrig misslyckats så med en tårta - har försökt lappa ihop marängen lite, krämen emellan blev för lös, sockerkaksbotten jag gjorde för att få en stabil botten (pga av söndrig maräng) blev ojämn - ja det finns nog inga mer fel man kan göra. Som tur är ska det på grädde över hela tårtan. Hade nog varit enklare och bättre att gjort en ny och en annan sort :)

jaja talet är färdigskrivet, min och Bellas klänningen är färdigstrukna, i morgon är vi redo för bröllop.


2 kommentarer:

  1. Synd att jag missade vilken som var just din tårta, men talet var TOPPENROLIGT och så PROFFSIGT!!! Och du och Bella var sååå fina! Idag firar jag och Erik en vecka som gifta :)
    / Elin F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trots alla misstag blev tårtan faktiskt god :)
      Grattis idag firar ni 9 dagar som gifta, snart 10. :)
      Hoppas att ni hade härliga dagar när ni var iväg och att ni har det gott just nu var ni än befinner er. KRAM

      Radera