30 juni 2012

Bröllopspresent på burk

När något litet ska ges bort, t.ex ett presentkort kan det ju vara roligt att ha en fin present då inte innehållet är direkt spännande (men förhoppningsvis välkomnat). På flera bloggar har jag sett hur man använder sig av en konservburk som ask. Så en fint dekorerad konservburkpresent fick det bli.
Gör såhär: öppna en konservburk i botten och diska, dekorera på valfritt sätt - jag valde ett fint papper som jag använt när jag gjorde kortet, lite spets och en bit snöre. Fyll sedan burken - när man öppnar den här burken ser man först en liten hälsning på ett hjärtformat papper sen ligger presentkortet i rosa silkespapper med vita prickar på. Klipp ut en rund pappbit och limma fast i botten med limpistol. Klart! När burken sen är öppnad kan man ju använda den till pennor, smågrejer...

Nu taggar jag för bröllop där vi ska vara värdar, tror att vi har allt under kontroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar