8 juli 2012

Bröllopsklädsel

Till förra helgens bröllop hade jag tänkt att ha en omsydd secondhand-klänning som inte var helt klar men när jag insåg att jag inte hade ork att sy stack jag ut och köpte mig en känning och ett par matchande skor. Till klänningen medföljde ett svart bälte, tyckte att vitt skulle bli finare till eftersom det är lite vitt på skorna. Så jag hittade ett vitt spetsband i lådan hemma som var exakt lika brett som bältet, sydde på det och vipps så blev klänningen ännu lite finare och somrigare. Eftersom bröllopstemat gick i secondhand, rosa och spets så passade jag in på en punkt i alla fall.


Men nu i veckan har jag hunnit sy klart ändringarna på klänningen, bort med en volang nertill som istället fick bli flätade axelband och överdelen som förut gick över axlarna fick bli till en tubtopp. Så här blev resultatet. Jag blev nöjd.




2 kommentarer: