27 juni 2012

42 år

Varje år har mina föräldrar tagit ett kort på dom tillsammans just det här datumet, den 27 juni. Varför kan man undra men för precis 42 år sedan, alltså den 27 juni 1970, gifte sig mina föräldrar. Så varje år tar de ett "bröllopsfoto". Mamma har satt upp alla korten på en vägg i badrummet och där kan man se hur de förändrats med frisyrer, skägg, klädstilar, rynkor...

Jag tror att detta kort kan symbolisera en bekräftelse på deras äktenskap. Att när kortet varje år tas får de stå bredvid varandra tillsammans och minnas hur åren varit men också tänka efter hur deras liv tillsammans ser ut idag.

Till helgen blir det bröllop, Jonas och jag ska vara värdar så nu är det en del som ska fixas in i det sista. Jag vet att Mia och David som gifter sig på lördag går in med inställningen att få dela och leva hela livet tillsammans. Jag önskar dom många lyckliga år ihop, spännande att se hur de har det om 42 år :)

Lånad bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar