3 april 2014

prickar och ränder


Fick för någon vecka sen hem tyg jag beställt. Så de senaste dagarna har jag sytt några mössor. Två till Frank, två till Bella, en till mig och en till en liten tjej. Insåg när jag fick hem tygerna att det bara var prickiga och randiga tyger, liksom många andra tyger jag använt. Jag gillar det men nästa gång får det nog bli andra mönster...

Det är lätt att sy mössor men lite smått frustrerande innan det får rätt size. Till Bella utgick jag från hennes andra mössor jag gjort och skulle bara göra de liiite större men ändå la jag till för mycket så att den blev för stor. Positivt är iallafall att det är lättare att göra mindre än större.
Frank fick en stjärna och en fyrkant i brunt fuskskinn. Bella vill inte ha sina utan går hellre iväg med sina gamla mössor, som i morse när vi skulle iväg till Ingarp och sjunga, leka, pyssla och fika.

även jackan är prickig ;)

Dagens påskpyssel:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar