2 maj 2013

Rabarber

Igår på 1 maj hade vi en härlig dag ute i trädgården. Frukost, fika och middag ute - det är fint det!  Där emellan hann vi med lite trädgårdsarbete, så nu är i alla fall potatisen i jorden och idag även gul, röd och vitlök. Är så lycklig över att ha en trädgård, går varje dag och spanar och tittar efter nya saker som poppar upp ur jorden. Bland annat har jag sett att rabarberna är på god väg. Så på valborgsmässoafton när vi hade gäster passade jag på att tömma frysen på de sista frysta rabarberna och gjorde paj av dom, för inte vill jag ha rabarber i frysen när det kommer nya färska om ett tag.


Receptet tog jag från receptboken Smultrongården jag tipsade om för ett tag sen. Gott när man är en cocosälskare som jag.



4 kommentarer:

  1. Gott med kokos! Och kul med en hel trädgård!! KRAM =)

    SvaraRadera
  2. Lika gröna fingrar som mor och far??
    Tack för mönster, återkommer med bild :)
    //Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls som m&p inte men kanske kan få en dag, tycker att det är roligt!
      Kul att du lyckades skriva här :)

      Radera
  3. Nu lyckades jag, men förblev anonym :)
    /Anette

    SvaraRadera