7 mars 2013

Krukor på fot

Tisdagens secondhandrunda resulterade i några fina krukor på fot. Tyckte att de hade fin form och tanken var att jag skulle spraya dom i någon annan färg. Men redan i kassan började jag tycka om dom som dom var. Även om gult inte är min favoritfärg och att jag egentligen inte äger något gult så kan jag ändå ibland fastna för saker som är just gula. Funderade på att köpa en gul vinterjacka, kollade lite "avundsjukt" på tjejen i den gula blusen, hittade ett par fina ljusstakar på Mio i gul färg för några veckor sen, vill sy en sommargul klänning till Bella. Först nu har något gult kommit hem hit. Gult passar ju bra när det snart är påsk, någon liten gul kyckling får nog komma fram så småningom också.


Även om gult då inte är fult så är favoritfärgen rosa för mig, så även den här krukan fick behålla sin färg. En liten fågel får va med. Kvittrar inte så mycket men det gör det ute desto mer, härligt med vår på gång!


en liten rosa uggla fick följa med hem också




4 kommentarer:

  1. ååå... älskar ugglan!
    Nu är ju bara frågan om du har varit på Retro, Pussel eller Erikshjälpen?! :-)
    Kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju hunnit med alla tre den här veckan men krukorna och ugglan är från erikshjälpen.
      Älskar du inte den gula färgen också Åsa?!? ;)

      Radera
  2. Man blir glad av gult! Även om det kanske inte är så lättmöblerat... men jag har ju en gul soffa...Kram från grannen längst upp på pulkabacken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det blir man, det passar väldigt bra på våren också men i ditt vardagsrum passar det ju hela året om ;)
      kram från grannen i nedre delen av pulkabacken...

      Radera