11 oktober 2012

Bellas rum

8 månader gammal har vår lilla Bellis blivit - det firar vi här med lite bilder från hennes rum.

I somras köpte jag in några broderibågar på Erikshjälpens second hand - idén att sätta upp dom på väggen med fint tyg i fick jag från Stoff och Stil men sen har jag även sett det i hösten Ikea-katalog.


Då Bella sover i spjälsängen står den platsbygda sängen tom. Tankar finns att sätta spjälor i sängen så hon kan använda den redan nu men tillsvidare håller jag på att fylla den med lite kuddar. Här är två nysydda kuddar.



I det lilla lilla fönstret sitter en liten gardin uppe på krokar. På dagen är den uppvikt och på natten hänger hela gardinen ner.


Bella sover i fina vita lakan med spets och broderi. Lakanet är omsytt till ett påslakan precis som det här till vaggan.


Fler idéer finns för Bellas rum, älskar att få inreda i söta pastellfärger...kanske är det mer mitt rum än Bellas :) än så länge sover hon ju mest bara i rummet. 


2 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort det...! Gillade också den där ide'n med broderibågar... Kanske skulle förverkliga den även här...?!?
    Hur går det med toalett-projektet?
    Kram...

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt Julia! Synd att jag missade er i måndags btw.. =) Kram

    SvaraRadera