7 september 2012

Fleecebyxor

Olssons tyger har kommit till Jönköping. De senaste två måndagarna när vi varit i Jkpg har jag passat på att gå dit. Sist köpte jag en stuvbit fleecetyg i rosa.
Bella har för ett par veckor sedan fått byta till sittdelen på vagnen och nu är inte kroppen lika skyddad längre och luften är ju dessutom rätt kylig nu vissa dagar. Eftersom vi har några fina fleecejackor till tjejen så bestämde jag mig för att sy ett par fleecebyxor till henne. Att sy ett par byxor är inte så svårt när man sytt några stycken innan men dessa blev mer komplicerade än tänkt. När ett byxben var klart kom jag på att det ju vore praktiskt med sådana där som man viker över foten. Så jag klippte ut nytt ben och sydde om och visst fick jag till det men kanske inte så snyggt överallt och så borde jag gjort benen längre eftersom foten också ska få plats i byxan. Dom funkar allt ett tag att vika över foten och dessutom hittade jag i "kläderfrånkusinlådan"ett par vita gosiga tossor som passar till. Nu ska väl Bella klara av höstvindarna.

5 kommentarer:

  1. Ja, ibland klurar man till det lite, men smart med byxa som skyddar fötterna med!
    Men du måste ju berätta VAR olssons har sin butik. Så att jag kan skicka dit mannen nästa gång han åker...! :-)

    SvaraRadera
  2. Olssons hittas i Akademibokhandelns förra lokaler. Alltså på Smedjegatan, parallellgatan till Östra Storgatan... hmm nära den gula godisaffären :) I början av smedjegatan från Hovrättstorget sett. 500 kvadratmeter, det du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. kanon... då ska jag kika in där nästa gång jag kommer till stora staden! :-)

      Radera
  3. Vad bra de blev, Julia!! Kanske ska prova på själv ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag, lätt vört ett försök när tyget kostade 33:-

      Radera