18 juli 2012

The ultimate chocolate chip cookie

I måndags var Jonas, Bella och jag på 30-årskalasfika, Ellen bjöd in oss för att fira Eije på hans stora dag. Det bjöds på kaffe och jordgubbstårta och dessutom några väldigt goda cookies, sådär perfekt hårda fast lite sega i mitten. Fick köpa hem lite ingredienser som saknades då kylskåpet ekar tomt eftersom vi knappt är hemma. 
Receptet hade Ellen hittat i kokboken Sommarens söta. Om man inte har kokboken kan man se receptet här. Jag valde att rulla degen till kulor och sen platta ut dom lite för att få en finare form än om man bara klickar ut degen som det står i receptet och så hade jag bara inne dom i ugnen 14 min istället för 17 min. Smarrigt smakade även mina cookies - helt klart The ultimate chocolate chip cookie som kakorna hette.


En liten "tack för sovplatsen present" kan vara bra att ha med sig på semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar