11 augusti 2014

mera blåbär


Idag till lunch gjorde vi bananpannkaka. Ett recept jag såg på Söta Saker. Hon tipsade om det som en god helgfrukosträtt men i morse var inte läge och ville ju passa på nu när jag har färska blåbär.
Mosa 2 bananer och vispa ner 4 ägg och en nypa salt. Rör ihop och häll i en stekpanna. Jag stekte 2 pannkakor av den här smeten. Servera med bär, pressad citron och ev sirap. Helt i min smak.


Granntjejerna kom på besök i förmiddags, då hjälptes vi åt allihopa att baka blåbär- och vitchokladmuffins. En god kombo, receptet hittade jag här men tror nog jag testar ett annat recept nästa gång...

2 kommentarer:

  1. Ser fantastiskt gott ut...! Hoppas att ni har det bra i ensamheten, jag har ju precis börjat jobba så dagarna går rätt fort. Tänkte komma till värme på lördag, så då kanske vi ses!
    Mattan kommer från rusta, och till kanonpriser med, det gillas!
    Kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. det går bra, lite svårt med läggningarna bara. De senaste sex veckorna har vi ju hjälps åt. Så visst längtar jag efter att han kommer hem. Hoppas att det går bra att börja jobba igen!
      Ja på lördag blir det bakluckeloppis, kul att du kommer! Då ses vi då.
      tack för tipset.
      kram

      Radera