28 november 2013

återanvändning och katter

det har varit en halvdeppig månad med gips, har hängt mycket hemma, lite väl mycket. Samtidigt har det varit bra veckor, fått besök av mamma några dagar, Jonas har varit väldigt mycket med barnen, så mycket att Bella vill att pappa ska göra allt, vi har haft många vänner på besök, svärmor har hjälpt mig några dagar och så har jag hunnit sy en del...

Återanvändning är ju alltid roligt, så när jag hittade ett par av mina gamla håliga jeansleggings fick jag ett ryck att göra om dom till ett lite mindre par till Bella.

En annan dag hade jag på mig en tröja och Jonas markerade tydligt att den inte var snygg på, inte ens till vardags, så den är nu en nästan färdig klänning till Bella. Jonas kanske gladare, jag nöjd och Bella säkert det med.

Att sy klänningar är ju roligt men jag har ju nästan bara sytt en modell, kanske dags att leta upp ett nytt klänningsmönster men tills vidare blir det en singoallaklänning i kattyg. En rödvit randig har hon också nyss fått. Har ni tips på mönster på annan vardagsfin tunika/klänning tar jag tacksamt emot det.
Att göra rosetter/flugor är enkelt, smidigt och blir fint. Den till kattklänningen gjorde jag såhär.

Finn ett fel...
Nu är gipset av och vardagen lite enklare, nu laddar vi inför advent och barnvälsignelse av Frank på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar