23 augusti 2012

Skolstart


Idag har skolorna i Eksjö satt igång igen och en ny termin har börjat.
Kan tänka att det fanns många olika känslor hos alla barn när de skulle lägga sig igår. Spänning, glädje, nervositet, oro, ja kanske rent av alla känslorna på en gång.

Nu när jag är hemma med Bella blir det ingen terminstart för min del även om det verkligen blivit en nystart i min vardag här i Värne. Jag trivs bra som mammaledig och tycker att det är skönt att inte behöva söka jobb och allt som hör till med nytt jobb men såhär när terminen börjar är det ju också väldigt mysigt att få träffa eleverna och se deras glädje men också försöka hjälpa till att stilla deras oro.
Idag när jag tog upp potatis i trädgårdslandet fick jag upp den här hjärtformade potatisen då av någon anledning kom jag och tänka på alla barn som inte bara är nervösa och lite spända för att gå till skolan utan de som faktiskt är rädda, retade eller mobbade, de som blir slagna, de som känner sig utanför och annorlunda eller de som är ensamma och inte har några vänner att leka med. Jag vet att det finns många med stora hjärtan som vill hjälpa dessa elever och det är min önskan att alla lärare och elever, gammal och ung ska hjälpas åt att se dessa elever som behöver lite extra uppmärksamhet och kärlek. Är det verkligen för mycket begärt att alla barn ska få känna sig trygga i skolan?!

1 kommentar:

  1. nä... verkligen inte!
    Vilken fin potatis, önskar dej en härlig start på värne-terminen :-)

    SvaraRadera