11 maj 2012

vad kan man ha den där till tro...

just när det gäller fina papper, snören, band och spets är jag lite svag. Jag sparar gärna på sånt jag tror kan vara användbart när jag gör kort. T. ex. en prisetikett från en jacka kan bli ett fint litet kort att sätta på ett paket.
ett enkelt kort med bild
också från ikeas kort
blombilderna är från när jag köpte kort på Ikea, på baksidan fanns småbilder som visade vilka kort som finns i förpackningen. En liten bit spets gör det hela ännu sötare.


Istället för att köpa dyra papper kan man använda tidningar att klippa ur fina motiv från. En storfavorit är att klippa och klistra ifrån Psalmalmanackan.
Här hittar jag fina bilder, texter och snygga bokstäver. Kolla in tidigare inlägg där jag använt Psalmalmanackan när jag gjort kort.
om man inte skriver så snyggt själv
är detta ett schysst alternativ

återanvändning av kort som ska slängas,
 ståltråd, wellpapp, egengjort papper, fina band
och snören kan också bli fina kort


2 kommentarer:

  1. fina kort du har gjort... det där med prisetiketter är ett smart knep! Återanvändning är alltid helt rätt... KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Alltid bra att ha lite färdiga kort! Vi ses imorgon hoppas jag. Kram

      Radera