29 mars 2012

Kors i taket när Jesus uppstod


Idag har jag varit och hälsat på alla mina goa elever på Gunnarsboskolan i Mullsjö. Det var så härligt att träffa dom, speciellt min klass 3A. Dom tyckte det var väldigt roligt att träffa Bella, vagnen har konstant varit omringad av alla som ville titta.
Dagens kommentar kom från en kille i klassen: - Julia, din mage är ju borta! Haha funderar om han kopplat ihop magen med bebisen...hmm

Eleverna gjorde photostory's om påsken när jag var där. Två elever började sin berättelse med: Kors i taket när Jesus uppstod! En klockren rubrik. Det stämmer ju, kors i taket vilken grej Jesus gjorde för oss, att han dog och uppstod för vår skull. Det får vi tacka Gud för!



Det var också väldigt roligt att träffa kollegorna men när snacket började om allt de skulle hinna med, nationella prov, olika projekt och hur stressade de kände sig över allt som skulle göras, då kändes det riktigt skönt att bara vara där på besök och åka hem till den nästintill stressfria mammaledigheten.
Innan jag tog tåget hem besökte jag Frida och hennes lille son Alvin, 3 månader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar